Cookies op Theater Sneek

We gebruiken functionele cookies, zodat onze website naar behoren functioneert, en analytische cookies, zodat we onze website kunnen optimaliseren op basis van je gebruik. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens. Je kan hier meer over lezen in ons Privacy Statement. Hieronder kan je kiezen welke andere cookies je wil accepteren.

Ik wil gepersonaliseerde advertenties.

Wil je ook advertentiecookies accepteren zodat we je advertenties kunnen laten zien met de voorstellingen en evenementen die bij jouw persoonlijke smaak passen? (Dit heeft geen invloed op het aantal advertenties dat je te zien krijgt.)

Isabelle Beernaert

Le Temps perdu
dans
do 07 maart 2019 20:15
Tüöttenzaal
Bestel
€ 32,00

Gewoon doen is uit de tijd. We leven in een cultuur waarin we moeten genieten. Waar er vroeger een verbod op genieten lag, is het nu doorgeschoten naar een nieuw gebod: Gij zult genieten. Goed is niet goed genoeg. Het moet fantastisch zijn. We willen het ultieme geluk en altijd. Maar juist door af en toe een beetje ongelukkig te kunnen zijn, vermijd je het echte ongelukkig zijn.

?De jaren verstrijken en ieder seizoen heeft zijn eigen aantrekkelijkheid. In ‘Le Temps perdu’ laat Isabelle met vier koppels, die de vier seizoenen vertegenwoordigen, de rijkdom van het kleine, het vanzelfsprekende, zien. Pure, ogenschijnlijk alledaagse bewegingen worden opnieuw geïnterpreteerd, om de genuanceerde schoonheid te zoeken. Met het oplopen van de leeftijd, het verstrijken van de seizoenen, worden de koppels fragieler, maar sterker in hun samenzijn.

De ademhaling, de rustmomenten, de overgangen, zijn de essentie van ons bestaan.
 
Stop met vechten tegen de feiten van het leven, omarm elk seizoen. De ijzige kou en zware storm maakt dat je de stralende zon des te meer kunt waarderen. Door de seizoenen heen ontstaat groei. De ademhaling, de rustmomenten, de overgangen, zijn de essentie van ons bestaan.
 
Na 8 danstheater-voorstellingen keert Beernaert terug naar de essentie. Authenticiteit en subtiliteit staan centraal, wat uiting krijgt door de klassieke danstechniek en de puurheid in de bewegingen. De ziel spreekt door de dans heen. Zoals we gewend zijn van de choreografe zullen de etnische en geürbaniseerde danstechnieken in een verfijnde vorm in ‘Le Temps perdu’ ook niet ontbreken, vermengd met het ‘normale’ mens zijn.